TRE VÄNNER MED SOLEN I AFRIKA

God kväll!

Jag har bestämt mig för att fylla den här bloggen med sådant som berör mig och som ligger mig varmt om hjärtat. Därför väljer jag nu att berätta om tre personer som jag fått äran att lära känna lite de senaste veckorna.

 

De heter Rickard, Jonathan och Amanda och är alla födda samma år som jag, 1992. Rickard träffade jag för ett par år sen när vi arbetade på samma företag som telefonförsäljare och förstod då att han var en härlig person och en glädjespridare utan dess like. Jonathan och Amanda är däremot helt nya människor för mig, men redan har jag väldigt mycket gott att säga om dessa två som varit ett par sedan några år tillbaka.

 

Anledningen till att jag vill skriva om dessa tre ikväll är för att de snart ska göra något väldigt ovanligt och spännande som jag vill att så många som möjligt ska ta del av. På fredag händer det! På fredag flyger de till Tanzania i Afrika där de ska leva sina liv under fyra månader framöver. De ska volontärarbeta på barnhem, undervisa i engelska och matematik, snickra och hamra ett hem till hemlösa barn, bestiga Kilimanjaro, coacha ett fotbollslag och vara med om andra häftiga äventyr tillsammans. Jag har nog aldrig träffat några som är mer lämpliga för detta än dessa tre. De har allt som krävs och mycket mer för att kunna utföra ett fantastiskt arbete och beröra många människors hjärtan där nere i Afrika. Jag beundrar dom av hela mitt hjärta och tvivlar inte på att detta kommer bli den mest givande tid i deras liv. Så därför tycker jag att ni också ska följa deras resa på resebloggen MEDSOLENIAFRIKA. Skicka många kommentarer som stöd för allt fint dom gör! Det är dom värda!

 

Jonathan, Amanda och Rickard... Jag önskar er allt gott för den här resan. Ni är underbara på alla sätt och det finns inga ord för det arbete ni kommer att utföra i Afrika! Glöm inte ert lilla gäng och den smått nervösa nykomlingen som efterträder er på fredag. Och glöm inte; "Samma måne & samma sol!". NI ÄR BÄST!


Med kärlek/ Natalie

Klicka på den översta bilden för att komma till bloggen.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Oj, vilka fina ord! Tack för orden, det värmer. Det kommer gå kanon för dig och kyrkan:)

2012-03-07 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0