SÅ MYCKET BÄTTRE

Om jag ska skriva så ska jag tusan göra det med stil.

Jo, här sitter jag efter en härlig vårdag på ett alldeles nytt och förfärligt trivsamt jobb och lyssnar på "I want you back" med Jackson 5. Dessa toner tar mig genast två år tillbaka och svänger in till Kungsporten där jag gick andra klass på det så kallade Kungsgymnasiet. Vad jag minns av denna tid är att jag precis fått mina rosa glasögon och därmed blivit av med den förbannade huvudvärken som dagligen hade plågat mig det senaste året. Jag var en rätt glad liten fågel just då, som bar Hildas skrikrosa tröja och (mina) coola tajts. Och så sjöng jag då "I want you back" i min ensamble och jag nådde ända upp till högsta ton. Det säger jag er - att det är en himla känsla att nå dom där tonerna. Om den känslan hade varit ett ting så hade det, utan tvivel, varit en strålande vattenfontän. Jag vill också berätta för er vilken lycka och befrielse det är att sjunga. Sjung, sjung, sjung för sjuttsingen! (Och knarka Den intelligenta värktabletten om så skulle behövas för halsen när den strular.)

Men nu, när alla gamla låtar rullar på spotify (♥premium) blir jag tvungen att byta till nya. Låtar som lever i min själ just nu, som får mig att känna allt jag är mitt i just nu. För så är det ju - även om tiden förr var bra så finns det saker som rotas upp och det blir total kaos i min hjärna och så glömmer jag bort att allt har blivit så mycket bättre och att den tid jag är i just nu innehåller allt jag vill att den ska innehålla. Bra ingredienser för en god framtid helt enkelt.

Och vänner, fastna inte, utan ta er vidare.
När något vackert tas ifrån er, se då allt annat vackert omkring er, i er och bland er.
Fortsätt gå din egen väg, hur hårt arbete det än krävs!
Det är värt det & ni är värda det!
N.


Foto taget av: Lillasyster Michelle Bengtsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0