Bara ord och utan bilder

Godafton, svenska sommarkväll. 
 
Jag har pussat min prins godnatt och sitter kvar här, vaken i ett bäcksvart rum och hör honom vrida och vända. Vi har haft en sådan där lat, skön dag som man borde ha innan den ene av oss ska upp i natten för att ge JP-premunanten sin ljuva morgonstund. Ingen vill gå miste om den. 
 
Medan han drömmer drömmar om tidningar mitt i natten låter jag musiken spela. En vacker och lite sorgsen röst sjunger och varje ord verkar bära på en känslofylld historia. Som sångare är det just sådana texter som inspirerar mig mest till att själv skriva. Precis som Linnea Henrikssons låtar gör -  inspirerar... och inspirerar vidare varje gång jag hör henne sjunga om känslor som bara vissa människor kan sätta ord på. Det bästa med dom där låtarna är att man själv slipper fundera över vad man känner. De besvarar outtalade frågor. 
 
Med det säger jag godnatt! 
LOVE
/Nöjd flicka.
 
Vi dansar minut för minut och missar att låten tar slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0