"The Rehobothi Children"

Foto: Natalie Bengtsson
 
Kära dagbok, det går inte en dag utan att jag tänker på alla de där underbara barnen som jag träffade i Tanzania. Å jag har så många vackra bilder på dom som gör att hjärtat både jublar och gråter. Jag vill få krama om dom igen, överraska dom med fika och måla deras naglar. Leka "Policeman" och sjunga "Small frogs" som Rickard och Jonathan så fint översatte. De är så fina dom där barnen, som jag längtar efter varje dag. 
 

Hej! Inom en snar framtid kommer jag att komma ut med ett personligt projekt där mitt mål är att kunna göra en insamling till de här barnen. Som jag skrev; det går inte en dag utan att jag tänker på dom. De är alldeles fantastiska och trots att de knappt har några ägodelar eller ens en biologisk familj kvar så sprider de en otrolig glädje som bara kan komma från hjärtats djup. Jag tror det betyder att Gud har gett dom något mycket värdefullt som varar längre än allt annat materiellt. När jag bläddrar igenom bilderna i mappen "AFRICA2012" på min dator väcks känslor inom mig som jag aldrig kunnat känna innan jag mötte de här barnen; En glädje och tro som är orubblig. De här barnen gav mig lärdom för livet. Det ska jag aldrig glömma. Tack/Asante sana♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0