Bekräftelsebehov

 
Hej. Idag hamnade jag på Jackie Ferms blogg och läste hennes uppmärksammade inlägg om hennes kärlek- och sexliv. Jag blev både ledsen och upprörd så jag skrev ett par rader till henne. Det händer ganska ofta när jag surfar på internet att jag blir upprörd. På internet hänger många missnöjda personer. Antingen är man missnöjd med sig själv eller med sitt liv, och därför gör man sig uppmärksammad genom att försköna sitt liv. För att man mår bra av det. Man tycker om att sitta och titta på sitt glamourösa liv som läggs ut på facebook, twitter, instagram och bloggen. Och eftersom  de flesta spenderar mer tid i skärmen än utanför så inbillar man sig att livet faktiskt ser ut sådär. Med rosa bakgrund, rosa text, redigerade bilder och fyndiga texter. 
 
Det Jackie Ferm skriver på sin blogg gör mig mest ledsen. Hennes inlägg utstrålar en sådan fruktansvärt dålig självkänsla och självrespekt. Hon erkänner sina fel och brister i sitt tidigare levnadssätt, men avslutar ändå inlägget med att skriva: Som jag sa, den här tiden av mitt liv så är jag fruktansvärt djurisk, törstande, sexuell och nyfiken.... Ja, vi får se vad som händer. Jag är iallafall redo för både sex, nya vänner och maybe love…
 
I mitt liv har det alltid varit viktigt med värdighet. Jag värdesätter ofta livet och gör automatiskt en lista på vad som är dyrbart. Men jag kommer från en hel och stark familj med stor kärlek så för mig har den vägen alltid lett mig framåt. Och jag vet att många människor och relationer är sårade och brustna och det gör mig ont. Jag bara önskar att alla människor kunde sätta ett högre värde på sig själva och på sina liv... Och att alla de som är lyckliga och nöjda redan nu, att dom lyfter blicken från skärmen och delar med sig av sin lycka. Det finns så otroligt många människor som går runt med brustna hjärtan, som verkar hårda på utsidan men redan har gått sönder på insidan. Se dom. 
 
LOVE, Natalie.
 
 

Kommentarer
Postat av: Unni ett par hus bort

Gullunge
Du är så fin / Unni

2012-08-07 @ 21:50:56
Postat av: Pontus

Härligt!!

2012-08-07 @ 23:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0