Pa elefantryggen

God dag mina vanner i Sverige & Afrika!

Har ar klockan 18.00 och jag vantar pa att tjejerna ska bli klara for att ga ner till stranden och ata middag. Ar hysteriskt hungrig just nu eftersom vi inte har atit ordentligt sen frukost. Tydligen ska man inte ata innan man hoppar pa en elefantrygg... Det var just vad vi gjorde idag. Det var en extremt konstig kansla att aka ut i den thailandska skogen och kliva upp pa detta enorma djur. Det kandes forst valdigt overkligt, men det gick inte annat an att kanna sig levande nar elefanterna klampade runt pa oss och gjorde precis som thailandarna sa at dom att gora. Vi red i ungefar 30 minuter och stannade vid utsikten for att lata forarna ta kort. Jag rackte den ena min kamera och trodde att han skulle ta typ 5 bilder. Men han liksom gillade min kamera valdigt mycket och beholl den i handen tills vi klev av sen. Nu har jag kort pa vartenda steg elefanterna tog. Han hade nog inte tagit sa mycket kort forut! Haha.

Det var roligt att uppleva denna elefantridtur, men jag och tjejerna tyckte synd om de stora djuren som tvingas ga dar, samma runda varje dag, med manniskor pa ryggen.

I veckan ska vi aka ut till Phi phi oarna en dag. Det blir harligt! Ska visst vara otroligt fint dar.
Nu ska jag ga tillbaka till Kamilla och Hilda igen och se om de ar redo for lite thailandsk mat. Jag ar hungriiiiiig!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Phiphi är superfint! Får ni tillfälle så besök "hong" lätt finaste stranden jag vatt på!!

2012-04-08 @ 14:18:48
Postat av: Kayla

Låter som ni har det helt fantastisk! Inte alls avundsjuk =) Ha det underbart den tiden ni har kvar! Kraam

2012-04-10 @ 09:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0