I Thailand

Hej!

Nu befinner jag mig pa vart vackra hotell "Cape Sienna" i Kamala, Phuket. Skont med lite aircondition. Jag och tjejerna kom precis tillbaka fran en livsfarlig tuktuk-tur fran Patong dar jag besokte Dr. Wattana. Jag har fatt oroninflammation och kanner mig liksom tappt i hela oronen. Men en spruta och lite tabletter ska gora susen! Tack Dr. Wattana. Thank you thank you.
Vi har det helt ljuvligt har nere. Hotellet ar alldeles for fint for oss tjejer, thailandarna skrattar at oss varje dag. Tror inte att vi passar in i denna rika miljo nar vi kommer svettiga i vara svenska sommarklader till frukostbuffen om mornarna. Men vi bjuder pa det. Vi trivs battre nere pa stranden dar vi har fatt en hel del kompisar. Bade jag och Kamilla har en varsin beundrare. Min heter Ali och kommer fran Burma, hennes heter Rabi och nu invantar han svar fran Kamilla om hon vill ata middag med honom. Detta kommer inte ske. Nu gor vi vad vi kan for att undvika dessa man.
Maten har ar underbar, klimatet gar inte fa nog av och havet... ar obeskrivligt vackert! Vi lever ett lyxliv har i paradiset. Vi njuter!
Patong var inget att ha. Bara fullt med massa butiker och thailandare som sager: "Billigare an Ullared!", "Tjeenaree!" och "Sexy lady". Det ar roligt att prata med folket, men inte nar de bara forsoker fa med oss pa en massa saker. Vi har pratat med ett par stycken om hur de arbetar. De berattar att de jobbar 10 timmar varje dag, tjanar 8000 bath i manaden vilket motsvarar ca 2000 svenska kronor. Dessutom sa har de bara 3 semesterdagar per ar. Och sa klagar vi svenskar nar vi behover jobba over ett par timmar. Vi har det bra!!
Igar kvall nar vi gick pa stranden sag vi att de skickade upp lyktor pa den svarta natthimlen fran hojden vid havet, det var precis som i slutet av filmen "Trassel" - Magiskt! Nar vi gick tillbaka till hotellet sa valde vi att fortsatta lite langre langs den vagen for att se vad som fanns lite langre bort. Det fanns inte sa mycket att se, men vi forundrades over alla djur vi kunde hora fran traden. Det ar som en djungel har. Vi horde grodor, syrsor, faglar och jag vet inte vad; sjunga och spela.
Vi har det sa bra och sa roligt tillsammans! Lever pa den underbara hotellfrukosten, chips, vatten, choklad, ananas och thaimat. En salig blandning! Jag alskar Thailand, det paminner sa mycket om Indien som jag var i ar 2008. Jag gillar kaoset, fargerna och folket.
Kamala ar en valdigt lugn och trygg plats. Det finns ingenting att oroa sig for och vi ar sa forsiktiga man kan vara. Tjejerna ligger nu vid poolen och jag vilar lite eftersom jag precis fatt medicin. Det kanns sa skont att kunna fa den hjalp man behover har nere, utan nagra problem. Hilda & Kamilla ar helt fantastiska!!! Ar sa glad att jag akte med dom :)
Hoppas att ni har det bra dar hemma i kalla Sverige. Saknar mina tonaringar i kyrkan och familjen!
Kram om er!

Kommentarer
Postat av: Pappa Bängt

Hej gumman! vad härligt ni verkar ha det. Hoppas medicinen tar bort inflammationen nu så du kan njuta av resan! Ha det bra, vi älskar dig!!

2012-04-06 @ 13:57:55
Postat av: Rickard

Blir val inte sa avis pa dig som far leva lyxliv med allt vad det innebar:) lite skillnad fran oss! men det ar du vard tjejen..ta hand om dig nu, inget mer far handa dig:) NJuuut!

2012-04-07 @ 10:55:05
Postat av: Lillie

åh åh ÅH! nästa gång hänger jag på!

hälsa kamilla å syrran! :)

KRAAM!

2012-04-10 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0