Det går bra nu

Måndag, 30 april

Klockan är strax 14.00 och det går bra nu. Allting är bokat och klart inför min resa. Nedräkningen har börjat och idag återstår det endast 35 dagar fram till resedagen, den 4 juni. Då bär det av mot Tanzania. Det blir första gången jag flyger själv så till och från har jag panik, men för det mesta känns det bara spännande!

Jag ska alltså åka ner till Amanda, Jonathan och Rickard som bor i Usa River, en bit utanför Arusha, och tillbringa de första dagarna där hos deras familj. Detta är de sista veckorna av deras 4 månaders volontärresa och den ska avslutas med 2 veckor på Zanzibar - och jag har äran att få följa med dit! Det är tydligen så det går när man tycker om någon väldigt, väldigt mycket. ♥

Jag kommer att vara i Afrika i nästan 4 veckor och samma dag som jag kommer hem så åker familjen iväg till Spanien i 2 veckor. Det blir alltså 6 veckor ifrån familjen och det känns lite i hjärtat. Det kommer kännas väldigt konstigt. Men, det här är det bästa som har hänt mig och när alla är hemma igen så får vi alla njuta av svensk sommar - tillsammans!

Det är inte varje år man besöker både Asien och Afrika, speciellt inte inom bara 3 månader heller. Det går bra nu? Ja! Lycklig tjej? Ja!

Zanzibar


Kommentarer
Postat av: Rickard

Hihi, det gar bra nu..35,34,33,32,31.....<3

2012-04-30 @ 14:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0