THAILAND #1



Och så tog sagan slut, och vi tog farväl av Kamala.

Det var nästan så att jag fällde en liten tår när jag klev ut i kylan i Göteborg inatt. 35 grader kallare och 54 gånger torrare. Resan känns plötsligt som en dröm, men min hudfärg bevisar att det var verkligt, att det hände. Jag har precis lagt in alla 1090 bilderna på datorn och valt ut ett par av dom.
Jag och mina tjejer hade en alldeles underbar resa och vi delar nu ett gäng galna minnen med oss. Vi har liksom varit med om det mesta man kan vara med om i Thailand. På de här 15 dagarna hann vi med 2 jordbävningar, elefantridning, båtfärd till Phi Phi Island, paragliding, snorkling, god mat, tokiga thailändare, hysteriska skratt och goda samtal. Massage och ett språng in i glasdörr - det står jag för.
Ja, jag tror faktiskt att en bok skulle kunna skrivas om denna resa. Men nu tar jag lite i taget.



Vårt hotell, Cape Sienna

Här gick vi varje dag, förbi tuktuk-chaufförerna, och såhär lät det varje gång:
"Hellooooo.. How are you today?"
Tre flickor i kör: "Fine, thanks!"
"Where you from?"
Tre flickor i kör: "Sweden!"
"Tuktuk?"
Tre flickor i kör: "No, thanks!"
"Maybe tomorrow?"
Tre flickor i kör: "Yes, maybe tomorrow!"

PHI PHI ISLAND - TRIPPEN









KAMALA BEACH







TSUNAMI-VARNING
Här dras vattnet ut.



-






Foton: Natalie Bengtsson






Kommentarer
Postat av: Amanda

Ahh vilka harliga bilder!!! kram

2012-04-19 @ 12:29:33
Postat av: HILDEGARDEN

Älskar bilden på flickan och valpen!

2012-04-23 @ 15:43:50
URL: http://livetpaendamcykel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0