Utan spår av choklad eller té

Hallå hellå.

Det gör inte så mycket att det kittlar i halsen, eller att jag är så himla kissnödig... Inte gör det heller något att en fluga just flög förbi mig, trots att det inte är mitt favorithusdjur... Idag gör inte dom där små retsamma faktorerna mig något, för jag har tagit en promenad med India Arie. Vi började denna gråa regndag tillsammans med en tur i skogen. Och jag tackar så innerligt för de kloka ord hon gav mig som lyfte hela min dag... Bland annat så nämnde hon något om att när man känner sig ensam så måste man hitta glädjen i sig själv. Det finns mycket att säga om det, men visst är det så? Jag tänker att det är viktigt att inte göra sig beroende av andra människors bekräftelse eller uppmärksamhet. Klart är vi alla beroende av det på ett eller annat sätt, men att bli så beroende av bekräftelse att man sedan faller i sin ensamhet, det är nog lite faaarliiiigt. Buuuu!

Bra ord, India, bra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0